Ramadan inleds den 13:e april 2021

2021-03-29
IF Kommunikation

Ramadan 1442 hijri/2021 inleds tisdagen den 13:e april 2021 enligt uttalande från Europeiska Rådet för Fatwa och Forskning. Islamiska Förbundet i Sverige önskar svenska muslimer en välsignad Ramadan månad och ber Allah att underlätta för oss fastan, natt bön och att göra goda gärningar.
Vi uppmanar våra medlemmar att följa folkhälsomyndighetens beslut och rekommendationer angående Coronapandemin och må Allah underlätta för oss alla samt skydda vårt land från denna sjukdom.

Islamiska Förbundet i Sverige önskar muslimerna i Sverige en välsignad Ramadan månad.

Uttalande från Europa rådet för Fatwa och Forskning gällande bestämmandet av fastemånden Ramdan 2021 (Arabiska)

تعلن الرابطة الإسلامية ـ أن أول أيام رمضان 1442هـ، يكون يوم الثلاثاء الموافق 13 / 04 / 2021 وذلك وفق قرارات المجلس الأوروبي للأفتاء والبحوث.

وبهذه المناسبة المباركة نتقدم بأحر التهاني إلى المسلمين في السويد سائلين العلي القدير أن يجعله شهر رحمة وخير وأمن وأعمال صالحة وأن يعيده علينا باليمن والبركة.

رابط بيان المجلس الأوروبي للأفتاء والبحوث حول بداية شهر رمضان لعام 2021

Islamiska Förbundet i Sverige